The last week or so, a dog has been coming on our property and driving my dog nuts. He comes on the property and pisses all over and shits up a storm. I have enough dog crap to clean up and don't need any more. He comes at all times, day and night and makes my poor dog bark and run around like a maniac.
The dog seems nice, but won't let me touch it. He also has a collar on, but no tag. We have no animal warden where I live and there are only three people on my long road and he belongs to none of them, so I believe the dog is homeless. Besides the three home on my street, there is no other home for a few miles. A call to the shelter, which is 40 miles away proved totally fruitless.
What can I do to get this dog away from my property??

Many thanks,
Chris
1 2
The last week or so, a dog has been coming on our property and driving my dog nuts. He comes ... which is 40 miles away proved totally fruitless. What can I do to get this dog away from my property??

1. See if any of your neighbors would like to take him in.
2. Try to catch him, calmly, then take him to the county pound, the nearestone you can find. This'll likely mean he gets euthanized but if other people are as upset about his presence then he may be shot at. As for catching him, I'd recommend coming outside with something tasty when you see him. Squat down, talk nicely, and see if he'll come to you. Its kind of a dirty trick to get his trust and turn him into a shelter but he's also at risk of being run over if he's homeless.

Tara
What can I do to get this dog away from my property??

1. See if any of your neighbors would like to take him in.

No one wants him, I tried that path already. LOL
2. Try to catch him, calmly, then take him to the county pound, the nearest one you can find.

I tried, but can't get near him..I can only get about four feet away before he bolts away at 100mph+
This'll likely mean he gets euthanized but if other

Well, if caught, I would take him to the local Humane Society which is a no-kill shelter.
people are as upset about his presence then he may be shot at. As for catching him, I'd recommend coming ... his trust and turn him into a shelter but he's also at risk of being run over if he's homeless.

Yeah, I tried this too..I went out with bagels, dog cookies, meatloaf and even strawberry cake..
I suppose I could try to lasso him..lol
Maybe I need to do this for a week or so before I get his trust..
You're not going to like this answer, but put up a fence. In areas where there are laws against dogs roaming free, you can get the Law to help, but apparently that's not the case where you live. You could keep him off your yard by doing things that harm him, but you haven't indicated you want anything to do with that. (And who could blame you?) There are humane traps that could help you catch him, but then you'd have to do something with him like take him to a county shelter, and we're back to doing something that could harm him.

There's no such thing as a product that keeps dogs away by smell or sound, and if there were, your own dog wouldn't like it. I realize a fence is expensive and it shouldn't be your problem, but the bottom line is that that's the only way you're going to keep him off your property. Or you could put up with cleaning up after him and your own dog's barking. Life isn't fair. That bothers me too.
Lia
Yeah, I tried this too..I went out with bagels, dog cookies, meatloaf and even strawberry cake.. I suppose I could try to lasso him..lol Maybe I need to do this for a week or so before I get his trust..

You could try putting out a serving of food (dog food) for him every day, eventually he'd probably let you catch him.

Emily Carroll
Fluttervale Labradors: www.fluttervale.com
CPG: www.geocities.com/cyberpetgame/
If you simply want him to stay off your property, go out and chase him every time he comes near; I sucessfully trained my neighbor's dog to stay out of my yard by yelling, walking towards him, and banging a length of PVC pipe on the ground every time I saw him out there. (I had previously clocked him a good one with the pipe- for growling menacingly at my elderly mother when she tried to shoo him away from her flowers- so he had a healthy respect for both it and me.)
I tried, but can't get near him..I can only get about four feet away before he bolts away at 100mph+ I suppose I could try to lasso him..lol

If you want to CATCH him, your best bet is probably to rent or borrow a live trap. Failing that, I'd suggest trying to get him accustomed to going into a garage or shed, where you could eventually shut the door and trap him.
I'd suggest being VERY careful about trying to gain his trust, then lassoing him. If he's fearful, associates leashes with bad things, and/or has never been on a leash, he might very well go berserk when he feels it. If you're not prepared, he might injure either himself or you - you need to wear gloves to avoid rope burn, among other things- and if he gets away, he will probably never come near you again.
And this is also a situation where a fearful dog is highly likely to bite you while trying to escape.
Last but not least- are you SURE this dog is unowned? If he's coming around all the time, and appears to be in fairly good physical shape, he may very well belong to somebody. Dogs who are allowed to roam will often have regular circuits that take them a good distance from their homes.
Well, considering I have 25 acres, thats kinda out of the question..LOL
And yeah, the Law is out too..once my girlfriend called the police because of many gunshots and they told her that she needs to know who it is before they would show up, so I went hunting for this guy with my own gun and asked him to leave, which of course he did..LOL I guess I'll just have to treap him and take him to the no-kill shelter..
Thanks very much,
Chris
Last but not least- are you SURE this dog is unowned? If he's coming around all the time, and appears ... Dogs who are allowed to roam will often have regular circuits that take them a good distance from their homes.

I'm pretty sure he is owned, He does have a collar, but no tag and he looks well fed..he's not fat, but he ain't skinny either.. The nearest neighbor is MILES away, so maybe he just goes for an occasional jaunt once in a while. He bugs the neighbors too..
So, I suppose the best thing to do is to gain his trust and then trap him and then take him to the local no-kill shelter. Before I do that tho, I'll snap a picture of him and put it up in the local supermarket..maybe someone will claim him..
Thanks to everyone for their help!
Chris
Well, considering I have 25 acres, thats kinda out of the question..LOL

Putting up fence doesn't mean you have to dog-proof the whole 25 acres. I hear this all the time from people who use it as an excuse not to fence in their own dog. "But I have 8 acres," or 15 acres, or 300 acres.

Just fence in part of it. I realize your dog will still bark at the other dog, but I'm thinking about your family's safety and the mess, here.

Fence cing in the area that you use most often, on foot. The patio, where you barbecue, etc. Maybe a yard-type arrangement around your house, the flower gardens where your elderly relative (mother, mother-in-law?) gardens, etc.
flick 100785
And yeah, the Law is out too..once my girlfriend called the police because of many gunshots and they told her ... did..LOL I guess I'll just have to treap him and take him to the no-kill shelter.. Thanks very much, Chris
Show more